dimarts, 27 d’octubre del 2009

snfffffffffffffffffffff

8 del matí. Hora d'entrar a classe olor a aula tancada, i alguns perfums un poc forts d'algunes presumides.
Les 10, ixes a la cantina, olor a caféééé..
Ixes un poc al sol, i l'olor es estàndard. Quan tornes a entrar en classe, sents que ja no esta la olor inicial. Ol a humanitat.
Quan isc al carrer i em dirigix cap a casa(hui caminant), se m'han creuat un fum d'olors, unes pijors i altres millors. Adore la olor a flors de la paraeta que hi ha pel carrer de les facultats.
Pel camí sempre et trobes olor a brossa, olor a perfum fort, olor a suarda.. i l'olor a l'asfalt i a fum dels cotxes. Desagradable.
Arribant a ma casa, comence a sentir la meua olor, ja q després d'anar caminant ràpidet, al parar sents q vas "suaeta".
A l'habitació, no fa cap olor, perquè deixe la finestra oberta per evitar l'olor a tancat.
La veritat es que la olor em diu moltes de les coses. Descarte i accepte depenent de l'olor.
El refús que li tinc a València es que no m'agra res com ol(entre altres coses).
Estava acostumada a l'aire net i pur, que olia a pins, romer, terra mullada, llenya cremant, i alguna q altra olor a aigüera embossada i pixumet de Pomi.
Valencià només baixar de l'autobús, senc l'olor a aire brut, bén contaminat. Es nota la humitat que s'enganxa a la pell. València ol a futur sense trellat. Ol a mil i un autobusos q es trauen la fel, ol a brutícia després del botelló a tarongers, ol a lleixiu hipersuperdesinfectant. Ol a artificial.

Des de que estic ací tinc clar, que no pense viure(definitivament) mai a una ciutat tan pudorosa com esta.

5 comentaris:

Jordi Let ha dit...

hi ha dies que ixes al carrer i és exagerada la olor a merda que fa... pareix un país subdesenvolupat( si es que no ho és)

miquel ha dit...

Jajajjja!!
Tia estas pijor que jo!! Jo tambe soc un paranoia dels olors!! I tambe odie la pudor que fa a les ciutats, sobre tot al mati. Recorde que quan ixia del metro a les 10 del mati en Barna anava pegant arcaes fins que arribava a classe. no hi ha res com viure a un poble( sempre que no passes molt pel costat dels contenidor del Bolillo clar esta). Ale!!!!

en Josep ha dit...

Iris, el millor de tot és el títol, jajaja.
A mi m'encanta l'olor a pólvora. Em recorda a les Festes de Sella. De fet, crec que Sella és el poble en què més pots olorar la pólvora quan està en festes.
M'ha agradat molt el post!!

iriS ha dit...

sóc un maniàtica de les olors jeje.

La veritat es qué les ciutats espanyoles tenen una higiene pèsima,q deuria de ser el primer component per a decretar q una ciutat es turísticament genial.. tal i com diuen Riteta i Fransisquet de València.

Àngels ha dit...

(Hola Iris, no sabia que tenies un bloc. M'agrada't molt)

jeje... jo no soporte vore merda pels carrers i que olga mal.
Tos els matins, depenent de la sort que tinga, aparque mes o menys prop de la feina, però sempre lo suficientement llarg per fer un recorregut on vore i oldre i pensar que hi ha ciutats on realment la gent no es para a mirar...

Per cert, un bon record olfatiu de La Vila era quan anava a l'insitut i camí cap allà olorant a xolocate perque estaven molent el cacau... mmm!